DEMO 1
De reden dat ik deze opname heb gekozen om te gebruiken als eerste demo, is omdat dit simpelweg een van mijn favoriete nummers is om te spelen. Dit komt door de flow waarin ik terecht kom wanneer ik dit nummer speel, de funky groove die het nummer bevat en daarnaast ben ik helemaal weg van de 'Fender Rhodes' achtige sound.
Ook speel ik in de laatste minuut van de opname naast de 'gewone' keyboardpartij een stukje van de blazerspartij. Dit doe ik met mijn rechterhand, terwijl mijn linkerhand door blijft gaan met de keyboardpartij. Hiermee wil ik aantonen dat ik andere instrumenten/partijen kan nabootsen, om een nummer herkenbaarder te laten klinken voor de luisteraar.
DEMO 2
Dit stukje muziek heb ik ook als demo gebruikt, omdat ik hier mee wil aantonen dat:
-Ik in staat ben om muziek te componeren.
-Ik overweg kan met verschillende genres (in dit geval gaat het om gospel achtige smooth jazz).
-Ik met akkoorden kan werken die je wat minder vaak tegen komt.
Ook was ik simpelweg best trost op het uiteindelijke resultaat van dit stukje muziek, vandaar dat ik het ook zeker waard vond om deze tussen mijn demo's te plaatsen.
DEMO 3
Als laatste demo heb ik gekozen voor een compilatie van verschillende opnames, om een beter beeld van mij als muzikant in het algemeen te schetsen. Met opname:
-1 wil ik laten horen dat ik naast componeren ook in staat ben om een partij van een bestaand nummer zo accuraat mogelijk na te bootsen (in dit geval 'Walking in Memphis' van Mark Cohn.
-2 wil ik laten zien dat ik naast toetsenist ook uit de voeten kan als (lead)gitarist.
-3 wil ik aantonen dat ik in staat ben om te improviseren op een bestaande (piano) partij (in dit geval 'Blame It On The Boogie' van The Jacksons).